Follow2..

About me

My photo
Presint 9 , Putrajaya, KL, Sgor, Malaysia


Tinggi : x tinggi sgt
Berat : agak berat
Kaki : Saiz 9
Pinggang : 34
Baju : L
Rambut : Lurus + Hitam
Kenderaan : Proton Waja
Kerja : Censorship Compliance Operator
Kelulusan : Diploma IT (Programming)
Cakap Omputeh : sikit2
Cakap Melayu : terer
Janji Melayu : lagi terer
Y.m : mysweetshadows88
Single✔ Taken❒ Divorced ❒

Penghijrahan aku....

gembira atau betul ke x? tapi nak wat mcmane... itu saje la bnde yg aku dan keluarga aku kene lakukan walaupun itu saje jalan yg dpt mengubah masa depan keluarga aku skrg ni....

awal bulan ogos 2011... umat islam seluruh malaysia da start utk berpuasa dlm bulan ni... time2 tu la keluarga aku kene berpindah ke putrajaya utk meneruskan hidup kt sini smpai mak aku pencen...

ade yg tau... ade jgk yg x tau aku ni da x duk ukay perdana lagi.. skrg ni aku da pindah ke presint 9 putrajaya sbb mak aku dpt kuarters kt sini... 1 family aku pindah jugak..

bile aku da pindah sini masa mula2 bulan puasa ari tu mmg byk cabaran dan dugaan terutamanya bile nak angkat barang... separuh nyawa aku terpaksa kemas balik bilik aku kt umah ukay perdana tu yg da mcm tongkang pecah...

masa2 kemas tu.. mcm2 brg lama aku jumpe.. ade yg aku masih simpan.. ade lagi yg terpaksa aku buang kerana tu semua 'kenangan pahit' aku masa tahun 2010... yg 'kenangan manis' aku pn ade gak yg aku terpaksa buang.. nak tau bnde ape? semua nota2 aku masa aku belajar kt politeknik sbak bernam dgn politeknik arau perlis aku terrpaksa buang kerana utk mengurangkan beban nak angkat barang utk pindah umah...

tp tu semua tu da 70% setel dengan penat gile angkat barang tu semua time bulan puasa.. skrg ni aku da tinggal kt sini da 2 minggu.. nak pegi keje pn senang.. xyah nak redah jalan jem MRR2 utk balik keje...

ape yg aku nak buat skrg ni... aku nak mulakan hidup baru kat sini memandangkan kontrek aku kt Jabatan Perdana Menteri boleh disambung untuk tahun hadapan.. semoga aku diserap tetap kt sane.. Insyallah.. uhuhu.. nak cari keje bukannya senang skrg ni.. hmmm... klau aku masih bersama 'si dia' smpai skrg mmg aku da bleh bertunang da tahun ni. tp nak wat mcmane.. jodoh da xde.. kne la cari jodoh yg lain.. semuanya ditentukan OlehNya.. aku hanya berserah dan terima sahaja ape yg akan aku hadapi ketika kerja dan di rumah...

ramai yg tanye kenapa aku x sambung blaja ke tahap ijazah?... jawapannya aku rase korang mesti tau kan.. aku xnak lagi menyusahkan keluarga aku lagi mcm aku sambung diploma secara mengejut dulu tu.. tp itu pn utk masa depan aku jgk.. mane leh hidup hanya dengan kelulusan sijil sahaja.. kne la ade peningkatan untuk terus hidup...

tp aku da cuba lupekan masa2 silam aku yang perlu dilupakan dan aku terus memandang ke hadapan utk terus maju dlm kehidupan...

Sekian sahaja luahan hati aku skrg ni... renung2kan dan selamat beramal... :)

No comments:

Post a Comment