Follow2..

About me

My photo
Presint 9 , Putrajaya, KL, Sgor, Malaysia


Tinggi : x tinggi sgt
Berat : agak berat
Kaki : Saiz 9
Pinggang : 34
Baju : L
Rambut : Lurus + Hitam
Kenderaan : Proton Waja
Kerja : Censorship Compliance Operator
Kelulusan : Diploma IT (Programming)
Cakap Omputeh : sikit2
Cakap Melayu : terer
Janji Melayu : lagi terer
Y.m : mysweetshadows88
Single✔ Taken❒ Divorced ❒

Selamat Hari Raya AidilFitri 2011

Setelah sebulan berpuasa.. dan segala cabaran dan dugaan aku dan keluarga berpuasa di tempat dan situasi yang baru iaitu di Putrajaya akan disusuli oleh Sambutan Hari raya puasa... tahun ni aku balik kampung mak aku di Kampung Gesing, Raub Pahang Darul Makmur.. tapi yang sedihnya.. tahun ni x dapat beraya dengan nenek tersayang yang telah pergi mengadap Ilahi awal tahun ni..Al-Fatihah

tapi nak cerite sikit la segala pengalaman aku berpuasa kat Putrajaya ni.. inilah kali pertama aku berpuasa kat sini selepas berpindah dari Taman Ukay Perdana ke Presint 9 kt sini ha.. balik keje je aku slalu pegi bazar ramadhan kt presint 2 tu.. makanan kt situ agak bleh tahan la.. tp lepas tu mak aku masak je kt umah utk berbuka...

pada hari bekerja.. mmg segalanya amatlah mudah utk aku bersahur dalam pukul 5 pagi, pastu solat subuh.. then dalam pkul 7 pagi aku terus gerak pegi keje.. perjalanan ade la dlm 15 minit baru smpai pasal aku masuk keje pukul 7.30 pagi pada bulan puasa ni.. nak balik awal punye pasal la...

mase melakukan tugas di tempat keje mmg byk dugaan dan cabaran sebab paham2 je la.. bulan puasa.. rmai orang semua nak emosi je..silap skit mule la mcm2 hal bleh jadi...
tp lantak je la.. janji aku bleh menjalankan puasa dengan penuh kesabaran... x lama lagi nak raya da.. dapat la cuti seminggu.. masa utk menghilangkan segala tekanan kt tempat keje ni.. :)

Jumaat (26/8/2011) - [ Hari last kerja sebelum cuti raya ]

masuk opis mcm masuk tanah perkuburan... sunyi je.. hahaha.. klau paleotak duk pikir raya.. bos2 semua da balik kampung da.. aku kne la keje jgk.. klau tugas harian mmg paham2 sendiri la.. komppom malas gile nak wat.. hehe.. tp lepas smyg jumaat.. bile masuk opis tgh syok2 ngadap facebook smpai tgk facebook pn mcm tgk ape je.. sampai la pulak report aduan aku yang pertama.. bahagian Audit dalam.. tajuk Report xleh log in je.. time tu aku mmg malas la nak bergerak.. aku call je orang tu.. ajar2 skit.. da setel masalah.. tu je kot keje aku hari tu..

tapi raya ni aku ingt nak raya simple2 je la kot.. maklumla baru tahun ni aku bekerja.. xyah la nak grand2 sgt kan.. huhuhu..

ok la.. sampai sini saje la ulasan sikit2 pasal keje2 aku kt bulan puasa..

ape2 pn..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... MAAF ZAHIR DAN BATIN...

HATI2 KETIKA MEMANDU UTK PULANG KE KAMPUNG.. PANDU CERMAT JIWA SELAMAT, NAMPAK SPEED TRAP JANGAN LUPE SENYUM...
26/08/2011.... 3.51PM


No comments:

Post a Comment