Follow2..

About me

My photo
Presint 9 , Putrajaya, KL, Sgor, Malaysia


Tinggi : x tinggi sgt
Berat : agak berat
Kaki : Saiz 9
Pinggang : 34
Baju : L
Rambut : Lurus + Hitam
Kenderaan : Proton Waja
Kerja : Censorship Compliance Operator
Kelulusan : Diploma IT (Programming)
Cakap Omputeh : sikit2
Cakap Melayu : terer
Janji Melayu : lagi terer
Y.m : mysweetshadows88
Single✔ Taken❒ Divorced ❒

Macam x Percaya...

Knape? x percaya?...

Detik2 yg aku nantikan setelah hampir setahun setengah aku further stdy kt Perlis ni..

Final Exam hampir tiba... 2,3,4 haribulan November 2010.. semoga aku dpt menghabiskan pengajian diploma aku ni dengan hati yg tenang selepas bertunggang langgang ngn final projek pada semester akhir ni.. lepas present viva hatiku rase lega.. pasni kembali menghabiskan kuiz2 , exam2 , dan segala asgment yg tertunggak kerana final projek... fuuhh.. lega je rasenye skrg ni...

tp bila abis blaja kt PTSS ni.. msti aku rase rindu ngn kawan2 yg blaja skali ngn aku kt cni.. mesti la.. suasana blaja kt cni x same mcm blaja kt PSIS dlu.. kt PSIS rmai kwan2 kt Selangor ngn KL... tp kt cni rmai kwan yg duk jauh2 dr tmpat tinggal aku mcm kedah, kelantan,perak, penang ngn terengganu dan lain2 lagi termasuklah perlis..

tp nk wat mcmane.. setiap pertemuan msti berakhir dgn perpisahan.. tp perpisahan itu masih boleh ditemukan semula selagi nyawa dikandung badan.. hidup msti diteruskan walau telah menghadapi pelbagai rintangan kt cni..

klau aku dah menerima segulung Diploma.. Alhamdulillah.. rasa lega sangat2.. dan bleh mulakan hidup baru lepas ni.. kje atau sambung dgree? mybe aku nk kje.. nk bantu keluarga smpai aku bleh support abah ngn mama aku tunaikan haji.. itulah target aku untuk membalas jasa kedua org tua ku..

kepada yg disayangi.. Hamizah.. jgn bimbang walau telah kehilangan seseorang yg pernah menyayanginya sebelum aku meyanyanginya.. tp Allah S.W.T lebih sayangkannya.. lepas ni aku rase nk berubah kepada sikap yg buruk kepada sikap yg lebih baik.. aku nk brenti bwak kreta laju2.. berhijrah la katekan... tp tu semua akan aku usahakan dengan hasil sedaya upaya ku sendri.. pas abis ni.. aku nk terminate Celcom berokband ni sebab kt umah aku da pkai Streamyx wifi.. laju gak.. bleh r downlod movie byk2 pasni.. hehehe

Selepas abis blaja ni aku nk kerja ape yer??.. walaupun Kos yg aku amik ni byk berunsur pengaturcaraan komputer... tp aku memg xnak kerja yg sama bidang yg aku blaja ni.. jadi programmer? software engineer? ohh Tidak!!.. pasl aturcara2 ni memg aku lemah.. wat sikit2 leh r.. tp kne banyakkan sumber rujukan.. pasl smue asgment2, kuiz, exam kt cni aku lagi banyak meniru dari buat kje sndri.. susah woo.. bleh pecah kpala dibuatnya.. tp aku lebih suka merepair komputer ngn laptop sebab aku sebelum ni keje kt kdai komputer.. tp mybe pasni aku xnak lagi kot kje kt situ lagi.. huhuhu...

hmm.. tp aku memg x sangka dpt abiskan blaja smpai ke tahap ni... wlaupun org pandang diploma ni mcm biase je.. tp bagi aku pengalaman adalah penting.. pembelajaran juga penting.. arghh 2 2 pn penting la.. tp ape2 pn aku msti mencari kerja yg bleh menampung masa depan aku yg lebih baik.. Insyallah...

kepada Rakan2 Sekelas QIP6 PTSS.. good Luck for final Exam.. semoga smua dapat menjawab exam dgn lebih baik dr yg sebelumnya.. pasni msti sdih la sebab smue kwan da balik kampung masing2.. yg paling dekat ngn aku Abe Jul je la.. tp x pnah jmpe pn die kt Keramat.. hahaha..
nt da balik kl, aku nk jmpe balik kwan2 yg lame x jmpe.. ooo time aku abis sijil korang masih blaja.. bile aku smbg blaja korang da kje dah masyuk plak tu.. tapi ape2 pn.. my new life akan bermula.. nak kne carik keje smpai aku mampu membeli sebijik kreta untuk kemudahan aku nk g mane2..

No comments:

Post a Comment